första målet i sikte

I dag gick löpträningen hur bra som helst. Vi började med ett par km uppvärmning på cykel på väg till spåret, och idag sprang vi lätta 7,5 km. Vi hade båda mycket frustration att springa ur oss och benen bara flög fram och tiden blev nästan hela 10 minuter bättre än när vi sprang samma km runda tidigare. Mycket nöjd även där. Det var också bra springväder med sval luft och lätt blåst, perfekt enligt mig. Nedvarvning blev sedan ett par km cykling på vägen hem.

I morgon satsar vi och laddar för att springa milen!


Kommentarer
Anki

Vad härligt att det gick så bra.. Kul med sådan stor tidsförbättring också..:)



Milen imorgon låter ju ännu bättre förutsatt att ni inte får träningsvärk från dagens pass då.. Jag håller tummarna för att det blir av med lika perfekta väderförhållanden som idag i alla fall!

2009-08-17 @ 19:10:19
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Ann-Sofie

Duktiga ni är. =) jag ska också ta tag i allt nu och komma igång med träningen igen. Ska skaffa kort på nautilus så fort jag får mitt nya mecenatkort. =)



Tack sötnos. =)

Jag packar gärna ned dig i väskan, det är väl det enda sättet vi kan finna tid och ses, om någon kidnappar den andra. :P

2009-08-17 @ 19:19:30
Spessartin

Håller tummarna, men jag vet att det kommer gå lysande att springa milen, det är ju "bara" att nöta liksom. Springer ni på asfalt så kanske benen kommer att börja kännas stumma efter km 8, men grus är ju betydligt snällare!



Lycka till!

2009-08-17 @ 22:17:26
URL: http://spessartin.blogg.se/
Lisa

hej gumman!

oh shit så ni ska springa milen idag! men ja, det fixar ni lätt :) ni är ju så duktiga!

och fira med lite god mat och gott vin, det är ni värda :) mums!



ja hotellfrukost är ju bara fööör underbart.. man längtar ju nästan mest till det!

sen älskar jag täckena på hotell.. hihi..

så underbart sköööna juh :)

det ska bli gött att komma bort lite iaf..



hoppas att det går bra idag nudå, lycka till :)

kramar.

2009-08-18 @ 09:57:49
URL: http://fliza83.blogg.se/
Sara

Gud så duktiga ni är:)

Så härligt när man känner att man orkar allt längre varje gång=)

2009-08-18 @ 13:49:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0