hemmagjort ska det vara

I dag är jag ledig och lyckades sova tills strax efter 11, det var otroligt skönt, då jag inte sovit så bra dom senaste dagarna så man hade nog lite sömn att ta igen. Det blåser ute idag och är lite kallare igen, men det är bara skönt enligt mitt tycke. Johan som har jobbat i natt ligger och sover, katterna likaså. Själv har jag fått i mig kaffe och ska lägga mig och läsa bok om en liten stund.

I går kom kära syster på besök. Vi åt hemmagjorda hamburgare som är mycket godare än köpta, såklart. Tittade på film och på Grey´s och sedan blev det efterrätt på det. Nybakad kladdkaka med vaniljglass till, efter det var man proppmätt! Men gott var det och det är ju som sagt alltid mycket godare när man lagar och bakar själv, det är ju bara så.

Idag ska vi ut och springa, det blir det vanliga rundan och det ska bli riktigt skönt faktiskt. Och till middag idag blir det Johans fantastiska fisksoppa, recept på det kommer att komma senare mot kvällen förmodligen.

I natt ska Johan jobba igen, och jag antar att det kommer bli en lugn kväll för mig. Förmodligen bara läsa bok och ligga en stund på spikmattan, men det är ju faktiskt inte så bara det heller.

Hoppas ni mår toppen!



Kommentarer
Ann-Sofie

Sicken karl du har, min snubbe skulle aldrig få laga mat till mig, då kan du tänka dig hur "dålig" han är. Haha.



och hemmagjorda hamburgare är bäst! :D :D

2009-06-04 @ 13:11:03
URL: http://mrsintergender.blogg.se/
carolina

åh vad sugen jag blev på att baka nu! hehe, med mig kan man aldrig så noga veta, jag kanske är ryska nattetid ;)

2009-06-04 @ 13:35:13
URL: http://acarolinas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0