snart tar vi helgen

I natt gör jag sista natten innan det är dags att ta helgen. Johan kommer hem från Åmål i morgon vid 11 tiden, sen åker vi tillbaka dit så fort jag har vaknat och blivit en människa igen. Som säkert alla redan har noterat så blir det inte världens finaste väder, men mig kvittar det faktiskt. Bara jag får vara ledig och vara med dom jag tycker om så får det vara vilket väder det vill helt enkelt :-) Vi ska bara ha det gott, äta gott och katterna ska få springa fritt ute. Vi ska även åka till Strömstad på söndag, en liten utflykt bara över dagen sådär.

Klockan är eftermiddag och jag sov rätt bra idag, var riktigt trött när jag kom hem i morse. Men det är tomt, trots att jag har sällskap av missarna. Johan har bara varit borta ett par dagar, men det känns som en evighet. Så det ska bli fantastiskt underbart att få krama honom igen imorgon. Klart man behöver sakna varandra och vara ifrån varandra ibland, men vissa gånger är det bara jobbigare än andra verkar det som. Jag längtar till hösten, planerna är stora!

Jag ska göra ett litet ryck här hemma nu. Dusch, äta middag, plocka undan lite, byta sängkläder och sortera tvätt. Sedan kryper jag nog upp i soffan med en bra bok och försöker ladda inför nattens jobb. Just nu känns det som att klockan aldrig kommer att slå 07.00 i morgon bitti. Puh.

Önskar er alla en underbar helg!


Mallis maj 2009.


Kommentarer
Spessartin

Hoppas du får en bra natt denna sista och att ledigheten blir skön! Det är du ju så mycket värd!



Nu blev jag nyfiken... planer för hösten? Det låter roligt!



2009-06-18 @ 16:55:24
URL: http://spessartin.blogg.se/
Jenny/F/oto

Visst sägs det att man behöver sakna varandra, men jag håller med dig; sträcker det sig över ett par dagar får det bannemej vara nog! ;)

Längtar man så gör man...



Härlig bild förresten!

2009-06-18 @ 22:19:04
URL: http://jennyfoto.blogg.se/
Ann-SOfie

Ha en fin midsommar nu stumpan. ;D

och vad händer i höst? :O -nyfiken-

2009-06-19 @ 10:27:23
URL: http://mrsintergender.blogg.se/
Sara

Hey=) absolut är de okey att sakna varandra, men inte för ofta bara=) ibland ger de en kick att vara ifrån varandra! även skönt att bra rå om sig själv!!!



hoppas du också har en mysig midsommar!! de har vi, vi ska strax äta nu och dricka vin o fredrik öl=) bara ha mysigt=)

kramar på dej

2009-06-19 @ 18:28:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0