vardagligt

I går träffade jag min vän & arbetskamrat, Malin, på stan. Vi satte oss på Bishop´s uteservering vid älven, åt gott och drack vin i solen. Skvallrade om det mesta och det var skönt att komma ut, det var ett tag sedan faktiskt.

I dag däremot är en seg dag. Träffade mamma förut och tog en liten shoppingtur med henne. Nu dricker jag dagens första kaffekopp och ser fram emot en lugn och stilla kväll hemma i soffan. Jag ska äta pizza, godis och se på två lagom intressanta filmer med Will Smith. Mer än så blir det inte och det är väl ungefär vad jag orkar med också faktiskt. Johan åkte till Åmål igår för att vandra ett par dagar, så jag egentid här hemma. Man behöver sakna varandra, right? :-)

Resten av veckan lyder som följer:

Onsdag: Löpning på morgonen. Jobba 21-07.
Torsdag: Skivstång på em. Jobba 21-07.
Fredag: Löpning på fm. Sedan kommer Johan och hämtar mig och katterna, och vi åker tillbaka till Åmål för att fira midsommar hos svärföräldrarna.

Hur och vart ska ni fira midsommar?

Jag ska också baka lite i morgon tror jag. Men nu har jag bakat så mycket sött och frysen är full av godsaker, bullar och muffins. Så nu ska det bakas bröd. Hembakat bröd slår affärernas alla gånger!


Sommaren 08


Kommentarer
fia

vilka filmer? :)

2009-06-16 @ 19:01:51
URL: http://ramen.blogg.se/
Jenny/F/oto

Hembakat är suveränt! Äter mer bröd här hemma, sedan jag träffade Magnus. Det blir ju så många mysiga frukostar..;) Tänkte försöka hitta ett bra recept på ett nyttigt bröd, då min mage inte gillar en massa vetemjöl och socker. Tipsa gärna om du har något som är nyttigt och gott! Recept gillas! :)

2009-06-16 @ 20:23:52
URL: http://jennyfoto.blogg.se/
Lisa

hej gumman!

ja hembakat bröd är ju de allra godaste i slutändan iaf :) men det e ju skoj att variera sig lite!

så hur är det med er då? hoppas att ni har det bra i solen.. själv mår jag kasst! känns mindre dag så ingen träning heller, känns ännu mera tråk :/ ha en bra dag! kram.

2009-06-17 @ 08:00:01
URL: http://fliza83.blogg.se/
Spessartin

Vad duktig du är som springer! Jag kör ju med gymmet nu, och skall lägga på löpningen sedan, inte chocka kroppen nu när jag är relativt otränad. Men löpningen SKA jag komma igång med, så enkelt är det. Det skall bli väldigt härligt!



Vi pratade om att baka idag, men vi får se. Saken är ju den att bakar vi en massa och fryser in, är det i stort sett bara en som äter - Måns. Och det är dåligt. Jag tycker ju inte om sött och sånt speciellt mycket, så då äter han för glatta livet och bygger ut kärlekshandtagen, vilket han egentligen inte alls är nöjd med :S Kanske bättre att sponsra vårt hembageri i Åsa ibland istället =)

2009-06-18 @ 08:23:37
URL: http://spessartin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0