lusten måste finnas

Den här veckan har det verkligen gått åt skogen med träningen. Ingenting har blivit som det var tänkt och planerat. Ingen energi, ingen lust, halvsjuk och ingen träningsglädje överhuvudtaget har funnits. Bara en massa trötthet, trist. Men det är bara att ta nya tag, det är inte värre så. Och finns inte lusten så hoppar jag hellre över och låter kroppen och skallen få sin vilja fram. Träning ska vara roligt och lusten ska finnas! Men som sagt, bara att ladda om.

Så imorgon har vi en sprintur inplanerad, så hinns i alla fall lite träning med denna veckan ändå;) Blir nog en runda mellan 5-7 km i alla fall, beror lite på vart vi väljer att springa.

Förutom det så är det jobb som gäller för oss båda under helgen, så vi har inte så mycket annat planerat faktiskt. Nya 24 säsongen har kommit hem till oss, som vi nu tittar igenom nästan maniskt. Det går inte att sluta titta, det är ju så spännande! Bara ett avsnitt till...och ett till...

I förmiddags var vi också in till jobbet en vända, dags för vaccination för influensan. Klart man har funderat fram och tillbaka hurvida man skulle ta sprutan eller inte. Men med tanke på vad vi jobbar med, och så många olika patienter som man tar hand om, så kändes det ganska så självklart. Och när vi ändå får det på jobbet så finns det väl inte så mycket att fundera på egentligen. Så nu är vaccination 1 av 2 avklarad och det känns ganska så skönt att ha det gjort nu.

Ni andra som är lediga, trevlig helg!


Kommentarer
Anki

Finns inte energin och glädjen för träning så är det som sagt lika bra med vila. Det kan ju faktiskt behövas ibland..:)



Vaccinet borde jag också ta, mest för att jag har problem med luftvägarna redan nu så vore ju lite dumt att få svininfluensan då..

Anki

Tack så mycket för gratulationen..:)



Förstår att det tar extra mycket på krafterna med ljuset när du jobbar natt. Det slipper ju i alla fall jag..:)



Det verkar som sagt inte vara speciellt många som förstår att vi tränar för att det är roligt. För mig är det dagens belöning att få gå till gymmet. Det är när jag går dit som jag känner att jag har gjort det jag skall i övrigt och kan avsätta tid för något som jag verkligen tycker om!



Morotskakan blir som sagt nästan godare när den har fått stå över natten. Tyvärr brukar det ju inte finnas så mycket kvar av den dagen efter man har gjort den..ler

Lisa

Hmm ja man måste verkligen VILJA träna om det ska bli av och bli bra..

Men som du säger, det är bara att ta nya tag och ladda om :) Det ska ju inte kännas som ett krav!

ha en underbar lördag :) kramar.

2009-10-17 @ 08:47:04
URL: http://fliza83.blogg.se/
Natasha

En runda på 5-7 km låter härligt! Det är klart att träning ska vara roligt!Ibland känner man inte för det och då är det lika bra att vila, tycker jag.

Trevlig helg!

2009-10-17 @ 13:31:13
URL: http://www.natashasblogg.se/
Spessartin

Helt rätt - man skall lyssna på kroppen, den försöker säkert säga någonting så det är bäst att respektera den.

2009-10-17 @ 20:14:10
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Hoppas ni fick till en fin löprunda idag och att ni var på humör för den!



Tänkte bara passa på att önska dig en trevlig vecka på samma gång!

2009-10-18 @ 00:17:29
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Natasha

Vad tråkigt! Hoppas att det går över snart! Detsamma!

2009-10-18 @ 12:45:31
URL: http://www.natashasblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0