långpromenad

Lyckades faktiskt vakna rätt så tidigt efter nattens jobb, och när klockan var 14 var jag redan utomhus. Det blev en långpromenad på ca 8,5 km. Gud så härligt det är att träna utomhus! Jag kände mig riktigt pigg i benen också, gick så fort så jag nästan började springa ibland kändes det som, haha. Men nej, idag fick det "bara" bli rask promenad.

I natt är jag ledig men J ska jobba. Så vi ska snart äta lite middag och se på ett par avsnitt av en engelsk humorserie som heter "The IT crowd", riktigt rolig faktiskt. Och till den obligatoriska efterätten så blir det mörk choklad med smak av chili.

Sen ska jag bänksa mig i soffan/sängen och fortsätta läsa en bok som jag påbörjade igår som heter "Ultramarathon man" som är skriven av Dean Karnazes. Handlar om hans väg till att bli en ultramaratonlöpare helt enkelt och ja, man blir verkligen faschinerad! Han springer ett maraton INNAN ett maraton liksom, så bara...



Kommentarer
Anki

Ett av dina alternativ gällande mitt inköp är rätt i alla fall..:)



Vad härligt med en promenad där benen verkligen bara flyger fram. Sådana dagar är det ju hur skönt som helst att vara ute och gå. Är ju så underbart väder och skön luft nu också..:)



2009-09-16 @ 18:53:43
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Sandra

Jag får ju inte springa utomhus pga en gammal knäskada. Och jag kommer inte i form av att gå.. Jag är ute på tre långpromenader om dagen, och ändå händer inget. ; ) Jorå, klart man får betala, men tycker ändå att det är hemskt dyrt med nästan 400 kr i månaden. Speciellt om man kanske inte kan träna 5 dagar i veckan. Kanske bara kommer iväg 2-3 dagar i veckan, å då känns det verkligen dyrt med 400 i månaden. ; ) haha! Men har fått ett erbjudande nu, så det blir bättre :D

2009-09-16 @ 19:05:08
URL: http://sandrutts.blogg.se/
Spessartin

Jätteskönt att träna utomhus när vädret är okej, men som västkustbo vet jag ju att snart kommer den så kallade vintern med dimma, fukt och snålblåst. Säkert regn, och då är det inge roligt längre, så jag njuter varje dag nu innan det där vädret som man vet kommer faktiskt kommer.

2009-09-17 @ 07:17:02
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Ja, nog hade det varit roligt att åka dit igen, vi får väl se vad som händer. Man vet ju aldrig i det här jobbet och man vet heller inte när, det kan liksom vara tre år bort... allt är så otroligt konjunkturberoende, speciellt gruvorna.



Skönt med torsdag och jag får hem min karl. Äntligen. Det är tomt i huset när det bara är jag och kissemiss.

2009-09-17 @ 07:48:43
URL: http://spessartin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0