Måndagsplanering

Äntligen är helgens nattpass avklarade, nu är det min tur att ta helgen. Johan jobbar dock i natt också innan det är hans tur att vara ledig. Sen är vi lediga tillsammans ända tills onsdag kväll klockan 21. Riktigt skönt! Träning, utomhusaktiviteter och sömn ska prioriteras.

En av nackdelarna med att jobba natt är att man ligger oftast ständigt back på sömnkontot. Efter ett jobbpass sover jag ca 5-6 timmar, och har man då 4 nätter på raken så sliter det oerhört på kroppen. Alla behöver vi olika mängd sömn, absolut, men jag är inte en av dom som klarar mig på så få timmar. Så när jag är ledig försöker jag i alla fall att "sova ikapp" och få en "normal" dygnsrytm igen. Men det är också lättare sagt än gjort dessvärre.

I morgon tänkte jag komma upp tidigt och ge mig ut på en lättare springrunda. Har varit inne i en svacka när det kommer till träningen och nu är det dags att rycka upp sig igen och ta nya tag helt enkelt. Så imorgon startar dagen med ca 5,5 km löpning och sen som grädde på moset tänker jag ta cykeln ut till Skåre på förmiddagen, det blir ungefär 2 mils cyklande fram och tillbaka. Så jag hoppas på uppehåll och lite sol inför morgondagen :-)

I Skåre ska jag först hälsa på syster en stund, och sedan är det äntligen dags för ett besök hos frissan. Håret är långt, topparna slitna och utväxten ska vi inte ens tala på. Så det ska bli grymt skönt att bli lite ompysslad och fixad ett par timmar. Det är ju vardagslyx om något!

Sen får vi se vad kvällen bjuder på helt enkelt, hoppas ni haft en skön helg! Nu har vi en ny underbar vecka att se fram emot eller hur, full fart!




Kommentarer
Anna

Du är så duktigt som tränar så mycket.



Jag har varit sjuk och varit en vecka i spanien så jag har inte kunnat träna på två veckor, som jag läntar efter att få träna.

2009-09-06 @ 21:52:32
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Anki

Vad härligt med en riktig lyxdag imorgon. Det skulle verkligen jag också behöva..:)

2009-09-06 @ 22:35:03
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Anki

Om du gillar att läsa sanna berättelser så antar jag att du har läst Gömda-böckerna redan så det kanske det inte är någon idé att tipsa om. Däremot är ett annat tips Magdalena Graafs bok. Den är faktiskt riktigt bra. Den kände jag grymt starkt för när jag läste! Fast du har kanske läst den också redan?! :)

2009-09-06 @ 22:37:42
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Anki

Anande nästan att du hade läst dem eftersom du gillar sanna berättelser men det var ju värt ett försök i alla fall..:)



Jag upptäckte ju att man kan låna böcker på nätet och läsa de på datorn genom mitt bibliotek. Det är räddningen för mig de kvällar jag inte har någon vanlig bok att läsa..:)

2009-09-06 @ 22:56:18
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Sara

Ohh va duktig du är.. usch, borde också komma igång med promenaderna igen eller iaf nån kondition eller träning över huvud taget.. Ja tappade det nu när skolan starta.. Attans..

Såg att nån rekommendera Magdalena Graafs bok, de gör ja också.. den e skiiiitbra!!!



Kramar

2009-09-07 @ 13:13:04
Sandra

Hur många nätter i månaden jobbar du? Eller är det olika?

Jag har jobbat lite servering tidigare, vilket blev sena nätter och trots att jag somnade vid 05-tiden kunde jag sällan sova längre än till 10. Det sliter rejält på kroppen.

På vintrarna brukar jag försöka få 8 timmars sömn, det är så nyttigt.



Vad härligt att gå till frisören! Du har säkert varit i väg nu :)

Blev det något nytt?



Kram Sandra

2009-09-07 @ 16:19:36
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0