när katten är borta...

Idag åkte Johan med sällskap av mamma till fjällen för en veckas vandring. Dom ska gå stugturen mellan Abisko till Kebnekaise, det är en tur på ca 12 mil har jag för mig. Johan åker till fjällen och vandrar varje år medans det är första gången för mamma, därav övernattning i stugor annars kör Johan på tält (såklart). Vet att detta är en dröm som mamma velat länge och det ska bli roligt att höra om upplevelsen när dom kommer hem igen (nästa söndag).

Detta betyder alltså att jag ska leva som gräsänka i en hel vecka. Så jag tänkte passa på att vara riktigt social nu och boka in dejter hur som haver. Börjar med middag hos syster ikväll, ska ta mig en cykeltur ut till Skåre senare i em. Kan eventuellt bli övernattning tom då det ej är så roligt att cykla hem ensam i mörkret. Och imorgon ska jag hem till Jennie på filmkväll, mumsa räkor och dricka lite gott vin såklart. Och sen är det dags för en ny jobbvecka redan, långveckan dessutom som innebär att jag jobbar 6 av 8 nätter. Puh!

På måndag drar friskis & svettis igång med höstterminen också, halleluja för det! Ser fram emot nya fräscha pass med Core, Yoga, Spinning, Jympa & Skivstång. Bra att kombinera med löpning!

Trevlig helg!


Morgonkaffe på Marinan i Åmål


Kommentarer
Spessartin

Säger han 12 mil så spär han på lite ;) Det är 11 mellan Nikkaloukta och Abisko, och en mil mellan Nikka och Kebnekajse, så det blir nog bara 10 ungefär =)

2009-08-22 @ 22:41:00
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Skönt att springa på grus, asfalten kan vara mördande, men jag tränar ju nästan bara på att springa på den nu för tiden och det börjar faktiskt gå riktigt bra.



Skönt att katterna gillar att åka bil, det är verkligen hemskt när kissen inte tycker om att åka bil och mår så dåligt av det... frågan är om man kan vänja honom. Har dina katter alltid gillat att åka bil?



Och den där ikea-katalogen kan man faktiskt lika gott vara utan egentligen, men vet inte om jag vågar säga det högt =)



Det viktigaste med löptningen är ju att man har det bra och tycker om det som motionsform. Sen tycker jag att det ändå är lite roligt att försöka förbättra tiden, även om det där är så oerhört mycket beroende på dagsformen.

Lopp tycker jag är roliga att vara med på, det blir ofta sån himla go stämning runt omkring.



Nu blir det träningspaus för mig, måste vila mig inför Grönland, men jag är på gång efter resan igen, det är en sak som är säker.



2009-08-22 @ 23:10:48
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Nope, blev inga negerbollar, men det gick bra ändå =)



Klättringen blir ju lite pirrig, men jag tror allt att det skall gå bra, det skall inte vara några problem...

2009-08-22 @ 23:24:03
URL: http://spessartin.blogg.se/
Sandra

Vad avundsjuk jag blir när jag hör att han ska få vandra från Abisko. Nästa sommar måste jag också ta mig i väg upp dit.

Hoppas att du får en skön vecka.

2009-08-27 @ 07:25:51
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0