milen 3e gången

Igår var det dags för ett nytt löparpass och det blev 10 km vid Tyrstugan. Ännu ett spår som jag ej sprungit tidigare, alltid roligt att springa på olika ställen. 2,5an har jag sprungit där men ej milen. Mycket fint spår dessutom och rätt så lättsprunget. Vi sprang på bra, började med ett rätt så sakta tempo för att sedan öka allt eftersom. Och till slut sprang vi riktigt fort och hade högt tempo länge och ända in i mål, benen var pigga och det kändes som ett superbra pass! Det var dock rätt så blött och lerigt i spåret eftersom det precis hade regnat en del, så mina skor/strumpor var bokstavligen genomblöta när vi kom hem :-)

Men i alla fall, trots att det kändes så otroligt bra, så slutade tiden på 3 minuter sämre än när vi sprang milen sist. Konstigt, det trodde jag verkligen inte eftersom det kändes så bra och jag hade ett mkt högre tempo än sist. Så man blev ju lite snopen om man säger så, men jag är supernöjd i alla fall och löpturen var underbar på alla sätt och vis. Tänk vad skönt det är att bara komma ut i skogen, springa i kvällsolen, njuta av tystnaden och bara springa och springa. Låta benen nöta och känna hur huvudet rensas på alla tankar som finns där inne.

På torsdag ska vi springa igen och då är det intervaller i 2,5 km som gäller. Första gången som jag ska springa det, så det ska bli riktigt roligt och hemskt jobbigt kan jag tänka mig! Men det är ju det som är så bra med löpning, att man kan träna på så många olika sätt ändå. Underbart! Och framöver ska jag också hänga på Johan att springa i terrängspåret, det kommer bli GRYMT jobbigt :-) Det har jag heller aldrig gjort innan, det gäller ju att utmana sig själv!


Kommentarer
Spessartin

Åh så skönt!



Jag skall snart iväg till sjukgymnastiken och jag hoppas så innerligt att han kommer säga till mig att det är okej att springa 2-3 km, fast jag vet att han inte kommer säga så... men man måste ju hoppas!

2009-10-06 @ 09:20:50
URL: http://spessartin.blogg.se/
Träningsglädje

härlig vanding - och vilken cool underline till din blogg "bakverk och träningsvärk". me like!! :)

2009-10-06 @ 14:57:53
URL: http://traningsgladje.se
Spessartin

Det ser ut att vara ett riktigt härligt spår, och snart kan jag jag är tillbaka på min milrunda igen, för jag fick ju ett mycket positivt besked av sjukgymnasten idag! Sååå glad!



Är gott sugen på kuddfodralen, såg dessutom ett annat som jag tror kan bli väldigt bra. Jag tror vi får åka till ikea i veckan och kolla läget.



2009-10-06 @ 19:00:22
URL: http://spessartin.blogg.se/
Sandra

Vad härligt! Intervaller är även ett mycket bra sätt att förbättra sin löpning på, speciellt om man vill öka tempot.

2009-10-06 @ 23:25:54
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Lisa

Men shit vad duktiga ni är! Jag är sååå avis.. längtar tills jag kan ta en springtur igen! Idag är de iaf ingen frost här, skönt det :)

2009-10-07 @ 08:12:45
URL: http://fliza83.blogg.se/
Sandra

Nja, jag tycker inte att 700 kr är en piss i havet, när dom hade fått 20 000 av mig dagarna innan. =/

2009-10-07 @ 10:51:45
AnnaMalin

Hejja, hejja, duktiga ni! :-) Det blev inte så mkt av mitt springande detta år, däremot blev det ett köp på F&S, så kommer träna en del där ist och hålla igång flåset (när min förbaskade förkylning är över) :-)

Hoppas det är bra med dig?! :-) Kram!

2009-10-07 @ 13:56:09
URL: http://annamalinsvarld.blogg.se/
carolina

åh herregud! att springa är så jobbigt när man är flera tycker jag. vill springa själv ;) lycka till!

2009-10-07 @ 16:09:25
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Sandra

Ja, men jag menade att då blev det ju helt plötsligt 20700 ;D Och det är inte en piss i havet ;)

2009-10-07 @ 16:53:51
Sandra

Dom är lite mer jag också, haha =)

2009-10-07 @ 19:29:50
Anki

Riktigt roligt att hon bestämde sig för att börja springa och genomföra ett lopp som sagt..:)



Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar..;) Tjejmilen går i Stockholm, har för mig att jag har läst att det är ute på Djurgården. Det går varje år i början av september så nästa gång är söndagen den 5 september 2010... Hon är med andra ord ute i riktigt god tid men eftersom hon aldrig har sprungit så är det ju perfekt att ha 11 månader på sig att träna först..:)



Hoppas du har haft en jättefin dag!

Anki

Tusen gånger värre är det väl kanske inte men är absolut lite värre i alla fall. Känns att jag inte har rört på mig på hela natten så måste få igång cirkulationen igen. Problemet var bara att jag då måste röra på mig...;)



Jag kör inte heller yoga så ofta med hade Blossoms träningsdvd som jag fick med i någon tidning så kände att det kunde vara bra och köra eftersom jag är så stel av mig...



Jag funderar på att springa tjejmilen jag också. OM jag nu gör riktiga klassikern nästa år eller i alla fall springer Lidingö så är det tre veckor senare så skulle ju vara bra uppvärmning med Tjejmilen i början av september..:) Väntar nog dock lite till innan jag anmäler mig eftersom det ligger ett helt år bort i tiden.. Hade ju dock varit kul att anmäla en kvartett i så fall.. Anmäler man sig fyra stycken (som springer helt oberoende av varandra) så blir det lite billigare plus att man som lag har chans att vinna massor med fina priser.. Ifjol hade de 600 lag och 100 priser. Allt från resa till New York för att springa deras tjejmil till presentkort på massa sportbutiker. Vore ju en riktigt rolig grej! 30 mil är som sagt inte så långt.. Jag har det till Stockholm också.. När jag cyklade Tjejvättern så hade jag 45 mil till Motala... Blir ju lite utflykt av det hela då också..:)



Var är det du skall springa Vårruset förresten, i vilken stad? För visst skulle du springa det?

Mia ☆

Skönt att vara ute och röra på sig! :)

2009-10-08 @ 10:40:22
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Anki

Utflykter är som sagt alltid trevligt.. Borde kanske dra ihop ett gäng och köra på det... Ett ypperligt tillfälle att få träffa folk vars bloggar man läser annars också..:)



Vårruset är jag sugen på också. Tänker dock vänta med att anmäla mig till jag vet om jag har fått jobb. För då bor jag väl förmodligen någon annanstans än här..:)

Carolina

Hej!

Ja det ska bli en spännande resa detta! Men det känns skönt att utmana sig själv också. Har mina tankar på våruset också med min bästa kompis Anki.

All inspiration är verkligen behövligt och kan jag själv inspirera någon gång så är det ju också kul!

2009-10-08 @ 15:44:59
URL: http://www.metrobloggen.se/playtime
Sara

Underbart väder att vara ute i nu också=) duktiga ni är att vara ute och springa!!

Jag är också mycket ute, framför allt nu när vi vart i Mattila, jo det stället ligger norr om Torsby.. :)Ca 14mil upp, ligger vid gränsen till norge=) otroligt mysigt där!!

2009-10-09 @ 15:19:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0