Helgen som gått

Helgen som gått har varit helt perfekt.

Middag på Fontana Di Trevi i fredags, firade 2 årsdagen med gott rödvin och underbar middag i form av gös med gräddstuvade kantareller och pressad potatis.

I lördags var jag och syster My på konsert med Moneybrother som var riktigt grym. Har sett han live en gång förut och trots nytt band denna gången, så var det precis lika så bra. Fantastisk konsert men den kunde gärna ha fått vara lite längre såklart :-) Vi hade en riktigt bra och rolig kväll!

Söndagen bestod av en kort höstpromenad i skogen på 2,5 km för min del. Johan sprang terrängspåret på 3,3 km och sen blev det slökväll med syster. Film, middag och lite godis precis som det brukar vara dagen efter ;)

Redan måndag nu och helgen har gått riktigt fort, trots ledighet så känner jag mig inte alls laddad inför nattens arbetspass. Kör långvecka nu också, 6 av 8 nätter. Puh! Som tur är så har jag lite semester inplanerad i början av november, 8 dagars ledighet ska det bli. Skönt att ha det att se fram emot i alla fall.

Idag ska vi ta oss ut på en springtur, planen är 10 km.


Att springa i skogen är verkligen underbart!



Kommentarer
Spessartin

Vilken underbar skogsstig! Är det så ert milspår ser ut?

2009-10-05 @ 14:13:47
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Jag har handlat ännu mer julklappar idag, men det kan jag inte skriva om i bloggen eftersom mamma läser den, men ajg var i alla fall iväg till Horred nu på morgonen, där de väver Ekelund-grejjer så jag köpte en diskduk och en duk till mamma och en diskduk till farmor. Perfekt. Dom har ju så otrolig tmycket fina grejjer där att man har svårt att välja.



Jag är väldigt glad för att jag blev sjuskriven denna veckan också även om jag känner att jag mår rätt okej nu, men det är skillnad på att må okej hemma och sen faktiskt jobba, så jag väljer att ta det väldigt lugnt ändå.



Vi har varit väldigt anti att samla på någonting, speciellt glas, men en servis känner vi nog hade varit bra att sätta igång och samla på nu...

2009-10-05 @ 14:25:32
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Låter som ett riktigt mysigt sätt att fira 2-årsdagen på. Konsert dagen efter kan ju bara ha fulländat helgen också..:)



Härligt med en löptur! Själv skall jag ta mig till gymmet och fortsätta att drömma om löpspåret...ler

2009-10-05 @ 15:05:15
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Anki

Usch vad tråkigt att du är på väg att bli förkyld. Hoppas du klarar sig från att det slår ut helt!



Fåglarna var verkligen helt underbart fina. De har ju så läckra färger också! Vilken färg hade din Isak?



Skaldjur är som sagt riktigt gott. Eller i alla fall kräftor, räkor äter jag inte..



Hoppas du får en fin dag och att förkylningen ger med sig när du får sova lite!

2009-10-05 @ 15:38:35
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Anki

Backar tar som sagt död på en, men det är ju just därför de är så bra också..:)

Ann-Sofie

Härligt att sprinag i skogen nu.

Har de bra mat på fontana förresten? haha jag antar det då du äter där. Har tröttnat lite på Alfies, tycker att det är så stimmigt och jäkligt dålig service där. :/

Jag dricksar aldrig där längre och jag är inte den som är snål i vanliga fall :P

2009-10-08 @ 10:59:19
URL: http://mrsintergender.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0