morgonlöpning

Hur laddar man bäst inför nattens jobb? Jo med en löptur såklart! Vid 10 tiden åkte vi ut till Kilenegården igen och sprang 5km. Jag var laddad i hjärnan men kroppen ville inte riktigt hänga med. Benen kändes tunga, andningen kom aldrig i fas och jag hade noll energi. Det kändes verkligen som ett uruselt pass, men ändå när vi kom i mål så blev tiden bättre än när vi sprang samma runda igår. Konstigt hur det är. Är ändå nöjd med dagens insats, även om själva löpning kunde varit bättre. Men det är ju så ibland, nästa gång kommer det kännas bättre och benen vara fyllda med spring!

Resten av dagen kommer jag spendera hemma, vila inför nattens 10 timmars pass. Även fast jag gör min långvecka på jobbet nu (6 av 8 nätter) så är jag ändå grymt laddad. Vi har många planer för veckan och massor med träning kommer det att bli. Allting flyter verkligen på för tillfället och det är inte mycket som slår den känslan.



Kommentarer
Anki

Att det är dubbat är som sagt riktigt irriterat. Mari Jungstedts böcker tycker jag i alla fall är riktigt bra. I och för sig gillar jag nästan alla kriminalromaner som är skrivna av våra stora kvinnliga deckarförfattare här i Sverige..:)



Mannen under trappan gillade jag inte alls men var som sagt kul att se lite scener som var inspelad härifrån..



Lax är något som jag verkligen skulle kunna föräta mig på. Det är ju bara för gott!



Hoppas du också får/har en riktigt bra dag!

2009-09-14 @ 14:24:29
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Anki

Ni fick till en riktigt bra start på veckan på. Så härligt när man är igång från början. Blir ju som du skriver mycket lättare att hålla igång resten av veckan då också!



Tråkigt att passet inte kändes något bra. Samtidigt behövs det ju sådana pass ibland också för att känna extra glädje när vi har de bra passen..:)

little Miss Muffin

skönt,. jag har lagt lite paus på min morron träning orkar inte gå upp vid 5.00 men jag vill gärna komma igång, men det känns lite trist att gå upp och ut helt själv. Men idag är det kanon väder så eftermiddagen ska vi gå riktigt långt.

2009-09-14 @ 15:12:36
URL: http://littlemissmuffin.blogg.se/
Irina

Tio timmar på natten låter slitsamt, bra att du laddar upp ordentligt. Lycka till! :-)

2009-09-14 @ 15:20:56
URL: http://rosaglasogon.se/
Spessartin

Kul med bilen! Kombi är käckt när man skall köra omkring med grejjer, vi skulel nog haft kombi när vi flyttade till hus har vi kommit på såhär lagom i efterhand. Det blir ju liksom att man köper byggmaterial och grejjer hela tiden. Vi har tur som har kunnat låna pappas kombi eller så har vi fått ta släp istället.



Imorgon är det dags för en ny runda för mig - underbart!

2009-09-14 @ 22:04:27
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Ursäkta frågan, men du är väl inte gravid? Du skrev så kryptiskt i din kommentar till mig ;)

2009-09-14 @ 22:05:12
URL: http://spessartin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0