veckans träning

Vaknade runt 14 efter nattens jobbpass. En snabb och lätt frukost senare så var vi på väg mot Skutberget. Sprang 7,8 km i skogen. Är supernöjd med dagens löparpass! Tempot var bra, andningen satt som den skulle och jag kände verkligen hur benen var fulla av spring. Jag har sagt det förr men jag säger det igen, gud så härligt det är att springa i skogen nu på hösten. Jag blir så glad och lycklig av alla färger och den härliga luften.

Veckans sammanlagda träning landar på:

Löpning: 18, 8 km

Vandring: 23 km

Redan ny vecka imorgon och nya träningspass att planera. Det blir också en vandring även denna veckan, på tisdag ska vi åka upp och gå Acksjöleden. Känns som att det kommer bli ännu en grymt bra träningsvecka, och vi vill ju verkligen passa på att vara utomhus så mycket som möjligt när det är så underbart väder. Det finns inget bättre än att träna utomhus, helt underbart.

Nu ska kvällen spenderas i soffan med god middag, film och mintchoklad. Hoppas ni haft en skön helg!


Vandringen Storspåret i torsdags



Kommentarer
Spessartin

Ja, nog är det tråkigt att bara ligga, men jag har bestämt mig för att det skall bli bra, och då är detta den enda vägen, även om den är så grymt tråkig. Blä.



Jag har faktiskt klarat mig utan smärtstillande. Jag gillar ju inte att ta sådant och min smärttröskel är hög, faktiskt väldigt hög om jag får lov att säga det själv. Så idag har jag bara rätt ont, och tycker att det är helt okej =)



Det jag får tänka på lite grand nu är maten, att jag faktiskt bara ligger still, så att jag inte vräker i mig en massa för då går det fort att lägga på sig lite hull och det vill jag helst inte.

2009-09-27 @ 18:38:54
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Det där med ryggen kom bara rätt plötsligt. Visserligen har jag ju haft problem med ichias förut och kiropraktorn trodde att den tidigare ichiasen har orsakats av den här disken som nu har ballat ur.



Jag skall höra med honom vad för träning jag kan ägna mig åt såhär i början. Saken är ju den att jag hatar promenader över allt annat, jag vill ju svettas, så vi får se, han nämnde cykling i fredags, så kanske kan jag gå på spinning? Det känns ju mer rejält =)

2009-09-27 @ 18:43:16
URL: http://spessartin.blogg.se/
Sandra

Vad mysigt det ser ut och ni verkar avsluta helgen på bästa sätt! Vad skönt att löpningen kändes bra och det är sådana gånger man aldrig vill sluta springa. Sov så gott.

2009-09-27 @ 23:41:38
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Anki

Härligt med all träning! Själv får jag nog hålla mig lugn med löpningen nu igen för har så fruktansvärt ont efter loppet.. Men men, huvudsaken är ju att jag fick det genomfört i alla fall..:)

2009-09-28 @ 10:28:20
URL: http://metrobloggen.se/anki85


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0