god fortsättning!

God fortsättning på er!

Det blir lite glest mellan inläggen nu för tiden, men det är ju så, mycket annat som tar upp tiden just nu :-)

Julen är över för detta året, och vi har faktiskt haft en alldeles fantastisk jul måste jag säga. Trots att vi har jobbat och haft oss. Att jobba under jul är inget jag gör med glädje faktiskt, men ibland har man inget val inom detta yrke. Dock ser jag fram emot nästa jul då jag med all säkerhet vet att jag kommer få vara hemma med familjen.

Julafton spenderade vi med min familj i Skåre. Massa godsaker, god mat och mycket mys. Vi hade nog varit alldeles för snälla i år med tanke på högen paket som fanns under granen:

Konsertbiljett till Lars Winnerbäck sommaren 2010
En Blender
Shaker & iskross med tillbehörande drinkbok som även var anpassad för gravida :)
Halsband med mitt namn på
Boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson
Supergulligt linne från Carlings med kattmotiv
Knivset
Köksvåg
Signerad skiva med Anna Stadling
Mat & bak termometer
Mössa & vantar för löpning
Bok om löpning för kvinnor
Presentkort på h&m

Efter mera jobbpass så åkte vi till Johans föräldrar i Åmål på annandagen för att fira lite mera jul. Även där hade vi varit oerhört snälla tyckte tomten som gav oss en juicecentrifug, som vi använder oerhört flitigt kan jag säga, och alldeles för mycket pengar (som var menade för bebis i framtiden var väl tanken hehe) Alla klappar har verkligen varit helt perfekta, liksom julen i sig. Speciellt eftersom det är riktig vinter ute med massa snö och runt 20 minusgrader. Visst är det kallt, men hallå, bara att passa på att njuta! Detta är vi ej bortskämda med längre!


I morgon är det nyårsafton redan och vi är tom lediga båda två. Hoppsan, inte ofta det händer minsann! Så vi slår på stort och skålar in det nya året i sällskap av syster och hennes sambo. Det ska bli kallskuret med potatissallad, ostbricka och hembakad cheesecake. Och god dryck såklart, äppelcider för hela slanten för min del. Mums! :) Känner på mig att det kommer bli en väldigt lyckad kväll, kan ju inte bli annat i det sällskapet förstås.


Jag & magen mår lite skapligare nu. Illamåendet är fortfarande kvar, men det har sina uppehåll som tur är. Då kan man hinna ta igen sig lite och njuta av graviditeten ordentligt. Nu har vi gått in i vecka 12 och nu känns det som att tiden börjar rusa iväg, snart är det redan 4e månaden! Börjar synas på magen nu, kläderna spänner åt och mina vanliga jeans är inte att tänka på. Helt galet!

Gott nytt år från oss, alla tre :-)




Kommentarer
Spessartin

Jucecentrifug är grymt! Jag har önskat mig en länge, men antar att det bara är att traska iväg och köpa en själv så att jag får en någon gång ;)



Hoppas ni får en riktigt härlig nyårsafton!

2009-12-31 @ 08:03:02
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Låter som ni har haft en härlig jul och kommer att få en härlig kväll/natt idag..:)



Gott Nytt År till er alla tre! :)

Lisa

god fortsättning på er :) ska bli så spännande att följa eran väg till att bli 3 :) hihi.. tiden går fort iaf.. sköt om er!! kramar.

2010-01-01 @ 12:48:22
URL: http://fliza83.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0