Veckan är planerad

Den här veckan är verkligen proppfylld av massa olika aktiviteter!

Måndag: Idag har vi som sagt varit ute på en liten shoppingtur och i natt ska vi jobba båda två. Johan går på sin långvecka och jag gör min sista natt på helgens pass. Vilodag från träningen.

Tisdag: Sova på förmiddagen såklart efter nattens jobb. Antingen en kortare löptur (vill ju inviga mina nya löpartights) eller en powerwalk. Eftermiddagen och kvällen kommer vi spendera ute i Skåre med familjen. Det ska börja bakas inför julen och sen en middag på det. Johan jobbar natt igen men själv är jag ledig.

Onsdag: Ledig. Börjar dagen med träning, antingen blir det lunchpass på friskis skivstång eller löpning. Det beror helt enkelt på väder och lust känner jag. Sen på kvällen är det äntligen dags för Lars Winnerbäck konsert med syster & Mette!

Torsdag: Ledig. Powerwalk på ca 8 km får bli dagens träning. På kvällen ska jag äntligen ut och äta middag med Malin, som är en arbetskamrat som jag jobbade med förr. Roligt med massa skvaller och lite vin :)

Fredag: Antingen skivstång på friskis eller en vända i skogen. Sen nattjobb med Johan mellan 21-07.

Lördag: Vilodag från träningen. Inga speciella planer under dagen än så länge. Nattjobb med Johan 21-07.

Söndag: Går på 8 dagars semester!! :-) 
 
Även om jag tycker det är roligt att sitta och planera in sina träningspass för veckan, så har jag ändå lite svårt att bestämma vad jag vill göra. Det är så beroende på vad man har lust till och hur dagsformen ser ut. Men det spelar ju inte så stor roll, det får ju bli på ett ungefär och sen tränar man det man har lust till. Träningen ska ju vara rolig framförallt! Dock är det ändå ganska skönt att strukturera upp träningspassen så man har lite koll.

Nu är det dags att sätta igång med kvällens middag, sen tar vi och laddar inför nattens pass med ett avsnitt av "The Wire" kan jag tänka mig.





Kommentarer
Ann-Sofie

Semestern lät inte helt fel. vad sker då? =)

2009-11-02 @ 18:54:54
URL: http://mrsintergender.blogg.se/
Anki

Vad härligt med all träning. Semester i 8 dagar lät ju inte heller helt fel..:)

2009-11-02 @ 22:17:50
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Spessartin

Håller med dig, det är roligt att planera ungefär vad man tänker göra och när, så att man har lite planer, sen som sagt, får man ju se vad som händer, det kan ju komma andra grejjer i vägen. Jag tänkte springa idag och så två dagar till den här veckan och ett yogapass, det får räcka.n Vi pratade om det i morse, att våra dagar börjar för tidigt, vi hinner helt enkelt inte sova så mycket som vi nog kanske borde. Svårt att komma tillrätta med, har du något tips? Alltså - vi går upp 04:30, åker till jobbet och så plockar jag upp Måns vid 16:30 tidigast, oftast snarare 16:45. Är hemma 17:30 (om vi inte tränar). Middag och sånt och sen är det läge att sova - det är ok. Men de dagar vi tränar... då är vi inte hemma förräns 19:30 och då skall man äta och packa upp träningskläder och allt det där. Det går inte att komma i säng innan 22 hur man än gör, och då blir det för sent. Känns så dumt för att när man har tränat behöver man verkligen sova mer än 6,5 timmar per natt... Har du något bra knep på hur tusan vi kan göra... vi börjar bli desperata här. Lösningen är naturligtvis att Måns kommer till ett bygge närmare hem, då är allt löst, men det lär inte hända innan nyår iaf... :S

2009-11-03 @ 06:36:25
URL: http://spessartin.blogg.se/
Velfia

Jag brukar aldrig planera min träning eftersom det är som du säger - det beror på dagsform. Dock kanske det är lättare att komma iväg om man planerar träning i kalendern - men dte gör jag uppe i hjärnkontoret :)



Igår blev det 40 min kondition, idag ska jag ut och springa för första gången i min nya hemstad. Ska bli kul och intressant!

2009-11-03 @ 15:51:21
URL: http://velfiasvardag.blogg.se/
Emma

Härligt med semester!! Låter som du har en spännande vecka framför dig. Tänk om jag kunde planera så! :)



Javisst är trasdockorna söta. Jag älskar nostalgigrejer från slutet av åttiotalet/början av nittiotalet!

2009-11-03 @ 18:53:09
URL: http://pyretsvarld.blogg.se/
Spessartin

Jo, att vara ledig röda dagar är guld. Alla kan ju inte vara det, men efter att jag jobbat på ICA och jobbat alla möjiga dagar på året, så kände jag att jag verkligen ville ha ett jobb där jag nästan garanterat är ledig kvällar och helger och sånt. Nu är jag dock visserligen borta hemifrån en hel del, vilket kankske inte är så kul alltid, men det är ändå bättre, tycker jag, än att behöva jobba en helg...

2009-11-03 @ 21:44:47
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Nog är allt en vana, när man jobbar och inte, och man kan ju bara vara glad över att det finns människor som är beredda att jobba kvällar och helger. Vården är en stor del, men sen finns det ju så mycket annat, jag tänker på alla som jobbar på kärnkraftverken och allt sånt. Som alltid jobbar. Där det alltid måste finnas någon på plats. Det är imponerande, jag är väldigt imponerad av alla dessa människor

2009-11-04 @ 06:21:13
URL: http://spessartin.blogg.se/
Spessartin

Förresten, att plocka lingon är ju så härligt. Tyvärr har vi nästan inga alls här nere, bara ytterst få, men det är så få att det inte ens är värt att plocka tyvärr :S

2009-11-04 @ 06:30:44
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Jag trodde verkligen att jag skulle tycka om den här chokladen eftersom jag älskar julens smaker annars.. Men njae.. Har dock 1,5 chokladkaka kvar så hinner kanske ändra mig..:)



Hoppas ni får det jättetrevligt på Winnerbäck ikväll! Skoj med något sådant efter allt jobbande du har haft på slutet! Men inte långt kvar till semester nu heller...

2009-11-04 @ 10:04:46
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Emily

ja oj det var fullrulle :) Skönt att du är ledig idag iaf :D

2009-11-04 @ 10:59:27
URL: http://emslo.blogg.se/
Natasha

Det låter som en härlig vecka!

2009-11-04 @ 13:22:02
URL: http://www.natashasblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0