träningskläder

Länge har det stått på prio 1 listan och införskaffa ett par tjockare löpartights, men tiden bara rusar iväg och det har inte blivit av. Men i dag var det äntligen dags att sticka iväg till Stadium för att köpa nya löpartights. Både Johan och jag skulle ha ett varsitt par så det var bara att sätta igång och leta. Jag behövde inte leta speciellt länge innan jag fann ett par som var perfekta och satt som handen i handsken! Det blev ett par från Nike för 599 kr och äntligen slipper jag frysa om benen när vi är ute och springer! Nu längtar jag bara efter att sticka ut och få inviga dom ;-)

 



Kommentarer
Spessartin

Jag har ett par Craft vinterlöpartajts som är okej, men vid minsta blåst (och blåser gör det ju ofta här) så är de ändå väldigt kalla. Jag skall köpa byxor som ändå är rätt slimmade som jag kan ha långkalsonger under till vintern när det blåser ute... fast jag antar att ni är skonade från blåst hos er...

2009-11-02 @ 20:39:57
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Skoj med lite nya träningskläder. Lite varmare kläder så här års är ju välbehövligt också! Själv tänker jag nog springa i mina längdskidbyxor när det blir för kallt för de ofodrade löptightsen..

Kristian

Typ såna där köpte jag också! Varit lite skeptisk till tights fram tills jag införskaffade och testade dessa, --- off-shorts-season har jag jämnt kört med fodrade byxor --- men är riktigt, riktigt nöjd med dem! Funkade jättebra på marathonet också, trots ringa värmegrader, duggregn och blåst.



Tror de kommer vara i bruk, åtminstone för egen del, en lång tid in på "vintern". Inte minst med tanke på att man nuförtiden får skriva just "vinter", alltså inom citationstecken. Förra "vintern" plockade jag aldrig ens fram broddarna en endaste gång! :-o skakar på huvudet och oivoijar



@Spessartin: Nu känner jag dig inte tillräckligt väl för att veta om det där om blåstförskonade var ironiskt eller inte, men om inte, så måste jag inflika att jämfört med alla andra ställen jag bott på är Karlstad utan tvekan det absolut mest blåsfriska stället av dem. Med sån marginal att jag blir helt trött på det. Här finns knappt alls vindstilla dagar. Bara dagar då skjortan torkar på kort tid, eller på nolltid. Den som hänger ute på tork alltså. Om någon sådan skulle hänga ute på tork.

2009-11-03 @ 07:27:13
URL: http://vagordudar.blogspot.com
Mirre

Åh snyggt jobbat! Blir fortfarande varm inombords när jag tänker på mina första tjockare löpartights.. har blivit ett par stycken sedan dess men de är fortfraande favoriterna ;)

2009-11-03 @ 15:31:12
URL: http://mirandasminut.blogspot.com
Ann

Snygga! Skulle behöva ett par tjockare jag oxå, men ja nu vet jag ju inte hur det kommer bli med löpningen på ett tag så jag avvaktar...

Fryser väldigt sällan om benen, men däremot brukar jag frysa om skinkorna!

2009-11-04 @ 11:44:01
URL: http://annsanns.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0