Morgonlöpning & konsert

Efter en skön sovmorgon så var det dags att sticka iväg och springa. Såg att det blåste rejält ute och var kallt så det var bara att ladda med mössa och vantar. Jag skulle cykla till spåret så det blev ca 3 km uppvärmning först, i motvind såklart. Hade bestämt mig för att springa i ett lugnt tempo och inte ta tid, bara springa och ha det gott. Inte en själ i spåret förutom mig och det var skönt att springa i fred med sina tankar och bara njuta av tystnaden. Men det var mängder med löv, så mycket så man knappt såg spåret på vissa ställen.

Blåste gjorde det i alla fall ganska så bra, motvind ibland men oftast var det bara härligt. Riktigt kalla vindar också, sådär så det biter rejält i kinderna. Men efter 2,5 km så började det tom att snöa!! Årets första snöflingor! Sprang 5 km och efter det blev det ju 3 km cykling hem igen. Nu var motvinden ännu värre, knappt så man kunde cykla framåt liksom. Då kändes det inte alls lika roligt där för en stund, men väl hemma igen så var det ljuvligt att ställa sig i en varm dusch kan jag säga.

Löpartightsen är jag riktigt nöjd med, supersköna att springa i och jag frös inte alls om benen.

Nu är det dags att slänga ihop en middag, för att sen bege mig mot Norrstrand för att träffa syster och tjejerna och förfesta lite. Ikväll är det ju äntligen dags för Winnerbäck konsert!!
Tror det blir 8e gången jag ser honom live nu ;-)



Full mundering med Lasse keps och tröjor -08, syster & jag. Man kan även undra vem som är assistent till vem, men det är väl en annan femma? ;-)



Kommentarer
Linda

LASSE klappklappklapp LASSE klappklappklapp

2009-11-04 @ 15:58:06
Anki

Härligt med en löptur i första snön..:)



Själv var jag ute och kratta tidigare när det började snöa här. Grannarna måste tycka jag är lite coco som är ute och krattar i snövädret..haha



Sandra

Vad duktig du är som ändå ger dig ut och springer när det är sådant väder. Jag är inte känslig om det är kallt, men just blåsten som är den här årstiden får det att kännas tungt för mig, att ge sig ut.

Åh! Hoppas att ni får en underbar kväll med Lasse! Berätta hur det var sen. Kram S.

2009-11-04 @ 21:40:55
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Spessartin

Gött att tajtsen funkade! Jag brukar smörja med lite tigerbalsam på låren när det är kallt och blåser, inte för att jag vet om det egentligen funkar, men det känns gott..



8an för mig idag om det bara kan bli uppehåll, men det är ju många timmar kvar tills dess!

2009-11-05 @ 06:42:50
URL: http://spessartin.blogg.se/
sara

Hejje=) gud va du är duktig, igår vart de riktigt kallt, va ute o skulle ta vaccination o sprang runt sjukhuset och rusa genom stan för att gå till herrhagen, och ja tyckte de va kyligt, de va då det snöade och sådär:)

hur va konserten???

2009-11-05 @ 07:24:47
Mia

Fin bild ;) Hoppas konserten var bra! Kram

2009-11-05 @ 10:48:42
URL: http://www.thelifeofmia.se/
AnnaMalin

Å, hörde att Winnerbäck var bra! Vad tyckte du?? :-)



Ja, vi vill verkligen ifrån snart... har dels två missbrukare i huset som för så mkt liv, helt otroligt. Alltid stulna cyklar här och poliser och ambulanser som varannat... ibland är det lugnt, och då hoppas man att det ska bli bättre, men sen drar de igång igen. Men men! Nja, vi är lite kräsna, så vi har inte hittat ngt direkt ännu ;- Vi väntar på att de ska göra BoKlok-husen på Södra Råtorp... så vi håller i oss liiite även om vi (jag) tittar på annat också ifall man skulle hitta pärlan ;-)



Kul, hur går det för er med hustittandet?? :D



Vi måste ses snart, jaa! galet bara vad tiden går undan och det är ständigt ngt... men vi har ju inte glömt varann som tur är och håller kontakten så snart får vi göra nytt försök!

Kram!!

2009-11-05 @ 17:24:11
URL: http://annamalinsvarld.blogg.se/
Natasha

Låter härligt! Hoppas att konserten var bra!

2009-11-05 @ 20:33:04
URL: http://www.natashasblogg.se/
Anonym

Jag hatar blåsten coh springer helst inte när det blåser, men så försöker jag vända det till nåt positivt och tänka att det är jättebra träning att springa i motvind. Det hjälper inte att tänka så. Hatar fortfarande vinden när jag springer....

2009-11-05 @ 20:52:30
Anna

Kul med konsert. Hoppas de var bra.

2009-11-06 @ 07:07:36
URL: http://smultronet1.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0