förberedelser hela dagen

I går var jag på årets första julmarknad.

Jag, mamma och My åkte iväg till Sunne för att gå på Mårbackas julmarknad. Det enda som fattades för att det skulle kännas fullkomligt var väl snön, men det regnade inte i alla fall så man får väl vara glad för det. Förra året kom jag inte iväg på en enda och det tänker jag ta igen med råge detta år. Jag tycker det är så otroligt mysigt att gå omkring och kika på allt, verkligen julstämmning. Framöver ska vi även gå på julmarknad i Alster och Mariebergsskogen.

Hann också med en snabb fars dag fika i Skåre. Åt årets första lussekatt som smakade alldeles för lite saffran. Tur att vi snart ska baka egna istället, då ska det inte snålas med det gula guldet ;) Dagen avslutades hemma hos Emma. Lite vin och massa tjejsnack var en perfekt avslutning på första semesterdagen!

I dag är det verkligen full fart som gäller. Lägenheten ska städas, väskan ska packas både med vardagskläder, träningskläder och kläder och skor för vandring. Det kan ju ta sin lilla tid. Sen ska vi också klippa klor och bada katterna. Det är inte ofta dom får ställa sig i duschen och bli inlöddrade, men ibland behövs det verkligen. Har en känsla av att det också kommer ta sin lilla tid haha. Ska också hinna med att tvätta lite i eftermiddag och sen funderar jag på att följa med Johan och springa 10 km. Så det känns som att det finns att göra idag, därför ser jag verkligen fram emot en skön kväll med god mat och mumsigt julgodis som jag köpte på marknaden igår.

Tror det är lika så bra att sätta igång!



Kommentarer
emma

Mysigt med julmarknad! Kan tänka mig att de snålar med saffran i bullarna när 0,5 gram kostar trettifem spänn.. Men här ska vi inte vara såna, det är ju bara jul en gång om året, eller hur? Och lussebullar är ju sååå gott :)



Ja, visst är det sjukt konstigt att man kan sitta och glo på sån dynga? Fast det roligaste tyckte jag var de svenska C-kändisarna som åkte till Japan. Typ anna Book & Co. Några blev sura för att det kändes förnedrande. Men Gaah? Visste ni inte vad ni gav er in på? Det finns ju hur många varianter som helst på det programmet!!



Ha en fortsatt skön ledighet!

2009-11-09 @ 11:24:07
URL: http://pyretsvarld.blogg.se/
Mirre

Åh vad kul att det packas :) var ska du ?

2009-11-09 @ 14:03:58
URL: http://mirandasminut.blogspot.com
Spessartin

Shit, kattbad låter som om det kan bli rätt kaotiskt! Eller gillar de det?

Skulle aldrig ens vilja prova på vår katt, jävlar, han hade nog klöst sönder oss totalt.



Snålande på saffran är hemskt. Köpte lussekatter för ett par år sedan till jobbet, och förutsatte såklart att det var saffarn i... men nej, de var gulfärgade av gurkmeja eller nåt sånt. Blev riktigt besviken kan jag säga.

2009-11-09 @ 18:37:01
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Vad mysigt med julmarknad. Hoppas att jag också skall komma iväg på någon sådan i år..:)

2009-11-09 @ 20:45:33
URL: http://metrobloggen.se/anki85
AnnaMalin

Vad härligt att du har semester såhär mitt i november! :-) Är bra avis ska du veta... Och härligt med julmarknad! Sådant kan verkligen piffa till tillvaron såhär i dessa gråa tider :P



Vi MÅSTE ses innan årsskiftet - är det vårt mål??! :D KRAM!!

2009-11-09 @ 23:35:27
URL: http://annamalinsvarld.blogg.se/
Sandra

Åh vad mysigt med julmarknad! Här har vi en stor julmarknad första advent-helgen och det brukar vara så mysigt!

2009-11-10 @ 22:33:00
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Ann-Sofie

Mysigt med marknader. Himla fin är du tjejen. =)

Hoppas att ni har det kanon i Åmål. =)

2009-11-11 @ 21:55:19
URL: http://mrsintergender.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0