det ska vara livskvalitet

Nu är 2 nätter gjorda och nu väntar 2 dagars ledighet, eller i alla fall halva onsdag och hela torsdag. Skönt! Vädret ska ju fortsätta vara bra också, så eftersom jag jobbar helgen så får jag passa på att njuta dessa dagar i stället.

I dag ska Johan och jag ta en lång cykeltur ut till Kilenegården. Det är en bit att cykla hemifrån oss, och fram och tillbaka blir det närmare 4 mil, så det räcker gott och väl som dagens träningspass :) Vi ska ta med oss fika och bara njuta av solen är tanken. Även rödvin är hemköpt för att sedan avnjutas på balkongen senare på kvällen. Livskvalitet!

På torsdag har jag tänkt att baka under förmiddagen. Jag har bara provat på att baka vanliga muffins än så länge, men nu ska jag testa att göra cupcakes. Vi får väl se vad det kan blir för några och i vilken färg. Ska även slänga ihop en filmjölkslimpa tänkte jag, recepten kommer senare såklart.

På torsdag kväll får jag besök av syster. Det ska bli god mat, rödvin och en himla massa Winnerbäck. Hon ska även passa på att sova över, så det blir verkligen en helkväll. Det ser jag verkligen fram emot!



Kommentarer
Spessartin

Vad härligt det låter! Hoppas ni får det riktigt härligt i solskenet!

2009-06-24 @ 06:36:08
URL: http://spessartin.blogg.se/
Sara

Hejsan=) hoppas ni får de trevligt på eran tur idag=) Mysigt att baka.. men hur gör man cupcake?? är inte de typ som muffins??

2009-06-24 @ 09:17:03
Marielle

Hur sugen blev inte jag på en massa godsaker nu då?



Nackdelen med att träna. jag blir så hungrig så jag äter upp allt som jag tränat bort igen =(

2009-06-24 @ 21:49:29
URL: http://marielleekener.blogg.se/
Kristian

Låter härligt!



Inte för att ta ifrån träningsturen din nu, men såvida ni inte tog några omvägar till Kilenegården så är det ganska exakt 10 km, inte 20, från Herrhagen dit. Fast ni kanske tog fart ända ifrån Skåre? Därifrån skulle det nog kunna vara omkring 2 mil till Kilenegården, tänker jag.



Mmm, filmjölksbröd är gott! Är det du som tagit bilden? Ser verkligen gott ut. Får mig osökt att undra om ni inte skulle vilja ta med några alster för en liten familjepicknick i Herrhagsparken? Kanske både katter och barn? :-o

2009-06-25 @ 07:04:20
URL: http://vagordudar.blogspot.com
Spessartin

Det är roligt att prenumerera på någon tidning, att ha något att bläddra i när man är lite trött. Sen får man ju så grymt mycket inspiration av de där trädågrdstidningarna så jag tycker det är jätteroligt! Trädgården är ju min absolut största hobby liksom.



Hästen var verkligen jättesnäll. Jag har ju varit lite skeptisk mot hästar, men han var så snäll, höll inte på att flänga och knycka med huvudet så som många hästar gör utan bara stod där och var sååå go. Hoppas att jag får rida på honom någon gång också såklart.



Skall plantera ut lite ob i bilen, och några bindor, alltid bra att ha. Skall nog lägga några i Måns bil också, som sagt, man vet aldrig...

2009-06-25 @ 08:10:59
URL: http://spessartin.blogg.se/
Kristian

Ja till Hammarös sydspets är det lite längre! Då blir det ungefär 1,5 mil. ;-) Men Örsholmen är inte fel, det heller!



Helgen, säger du. Är det helg redan fre eftermiddag? :-P



Kom på senare att jag kanske borde klargöra att när jag sa "katterna" tidigare, så tänker jag på era katter. Vår katt klarar inte av det. (Den andra hade njutit. Men inte Leopold.) Han är en liten räddhare. ---Fast i o f s, han har allt blivit bra mycket modigare sen Ellen kom. Konstigt (men turligt) nog.

2009-06-25 @ 09:00:22
URL: http://vagordudar.blogspot.com
Kristian

Jaaa, och vad gäller bildkälla så gör man nog precis hur man själv tycker! :-D Ibland kanske onödigt, ibland besparar det möda.

2009-06-25 @ 09:10:50
URL: http://vagordudar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0