drömmen om livet på landet

Sovit riktigt bra idag, klockan var närmare 15 när jag vaknade efter nattens jobb. Så skönt att verkligen få sova ut. Nu har jag fått i mig kaffe, läst era uppdaterade bloggar samtidigt som jag lyssnar på Anna & Idde´s nya skiva som är så oerhört bra. Tack vare syster lyssnar jag på den varje dag nu. Johan är i studion, dom håller på och spela in deras låtar, och jag vet inte riktigt när han kommer hem. Hela helgen har dom hållit på och resultatet ser ut att bli fantastiskt!

Känner mig lite stel i ryggen och jag har lite ont, det är bättre nu än det har varit. Men det kommer och går och just nu spelar nog veckans träningsvärk efter skivstång och löpning också en roll i det hela. Men jag ska lägga mig på spikmatta om en liten stund och bara njuta. Man blir ju så härligt röd och prickig efteråt också :-)

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig. Men plötsligt så känner jag mig så huslig och pysslig. Jag bakar hela tiden och letar ständigt efter nya recept att försöka mig på, jag har beställt massa inredningsaker från nätet i lantlig & romantisk stil till lägenheten, jag läser inredningtidningar och känner ett oerhört sug efter att måla, pyssla och förändra. Det här var inte jag för ett halvår sedan, vart kommer allt detta intresse ifrån? Jag är i extas och kan knappt sluta upp med alla planer. Och jag älskar det!

Och nu drömmer vi om huset på landet. Vi vill bo nära naturen, vid vatten och en mysig trädgård. Vi vill kunna öppna dörren och känna gräset mot våra fötter och bara släppa ut våra katter. Inreda i en lantlig och romantisk stil, ha nära till våra bådas intressen (cykling, klättring, hästar, löpning osv) och njuta av avskildheten. Vi vill båda samma sak, undra när vi ska ta steget tillsammans?
Jag är full av förväntan inför framtiden.


Kommentarer
ANn-Sofie

Låter fint det tjejen :D

2009-06-07 @ 18:45:31
Kristian

"När de boende är redo dyker huset upp" --gammalt djungelordspråk

2009-06-08 @ 06:00:01
URL: http://vagordudar.blogspot.com
Lisa

hej gumman!

ja spikmatta är inte helt fel.. borde ägna mig åt den någon kväll jag med, är så trög på det där!

för de hjälper ju, ofantligt mkt..



själva huset och all inredning kanske hamnar på 1,8-1,9 milj. och då är ju gården inräknad, vi köpte ju en gård med ett hus på för 300 tusen så ja.. man kan ju köpa tomter för mkt billigare än så annars! men ja.. det är klart värt pengarna iaf! funderar ni på att bygga?



kram.

2009-06-08 @ 10:33:29
URL: http://fliza83.blogg.se/
Sara

Braaa dröm:) vill också flytta till ett hus:)

2009-06-09 @ 07:37:22
Sandra

Jag vill verkligen också bo på landet.. Nångång så kommer man väl dit.. :)

2009-06-09 @ 10:54:14
URL: http://sandrutts.blogg.se/
Sara

Åh precis det där drömmer vi också om! Min sambo är från Segerstad och det är så otroligt fint där! Skulle kunna tänka mig att flytta ut dit. Nackdelen är att man blir så bilberoende. Tror vi kommer köra på mellanvarianten först, ett litet radhus med trädgård i nåt trevligt bostadsområde. Men drömmen om landet hoppas jag kunna bli verklig i framtiden!

2009-06-09 @ 20:39:59
URL: http://blogg.petersara.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0