det vankas jobbhelg

I dag åkte vi ut till Kilenegården och sprang, det var sååå nära att vi struntade i det. Men lika så fort som den tanken slog oss så skärpte vi till oss och åkte iväg. 5 km med bra tid blev det och mer kan ni läsa här www.lopningochlivet.blogspot.com

Idag fick jag hem Winnerbäcks nya album och bok med posten. Vilken lycka! Lyssnat igenom skivan nu och vad kan man säga, perfektion såklart. Som jag längtar efter höstens och vinterns konserter nu.

Redan fredag nu och jag laddar inför helgens jobb. Johan kommer jobba på mina pass söndag och måndag natt, så det blir fint det. Han har föressten åkt ut till Hammarö sydspets för en stund sedan med en vän. Dom ska sova ute i natt och ha det gött :-)

Vi bestämde oss idag föressten för att göra Åmålsvandringen redan nästa vecka. Vi ska åka dit på onsdag för att hämta missarna, men då bestämde vi oss för att stanna tills fredag istället, och därmed göra vandringen på torsdag. Ska bli så roligt och nu hoppas jag på kanonfint höstväder!

Trevlig helg!





Kommentarer
Spessartin

5 km är en väldigt lagom sträcka tycker jag. 8 km är långt, men jag älskar det spåret för det är så vackert utmed det plus att det faktiskt är ganska flackt.



Körkort är verkligen dyrt, sura pengar, men ändå skönt att ha. Eftersom jag är uppvuxen på landet så skyndade man ju sig att ta det så fort som möjligtn är man fyllt 18 eftersom det innebar en sån frihet.



Nä, det där med att folk håller på med en massa pulver och grejjer för att de tränar fattar inte jag heller. Jag tror att allsidig kost räcker väldigt långt hos vardagsmotionären. Tränar man flera pass om dagen på elitnivå är det kanske en annan sak iofs.



Känner att det kunde vara kul att åka til Grönland igen, för nu vet jag ju lite hur landet är och det är jätteviktigt, nu behöver inte det bli något nytt för mig liksom, för landet är så annorlunda att man verkligen blir väldigt full med intryck.



Ja, lilla lilla fladdermusen. Så liten och späd på nåt sätt Men eldningen var grymt bra, det blir ju så himla skön värme av en brasa, tur vi har massor med ved ute på vedbacken =)



Ja, nog är hus dyrt, här omkring betalar folk lätt 2,5 miljoner för ett hus. Jag är glad att vi inte gjorde det kan jag säga. När det gäller att fixa så är det ganska bra att göra det lite grand, för man lär sig massor som är bra att kunna den dagen någonting går sönder. För det gör det ju på ett hus och då kan det vara bra att i alla fall kunna göra någonting provisoriskt tills man får dit en yrkesman.

2009-09-18 @ 21:51:51
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Härligt med vandringen redan nästa vecka..:) Skall bli spännande att höra om hur ni hade det sedan!

2009-09-18 @ 22:43:14
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Spessartin

Nä, ett ruckel vill man inte köpa. Det vi hade tur med här var att det fanns en fuktskada i taket å toa, och den skrämde jättemånga. Men min pappa som var med när vi kollade på huset såg att den var väldigt begränsad och inte alls så farlig. Sedan var säljaren mest angelägen att bli av med huset, inte att tjäna så mycket pengar som möljigt på det, så vi hade verkligen tur, får så billiga hus som detta finns inte i omgivningen egentligen. Okej, allt var ju läge att fixa, även om det egentligen inte var något som faktiskt var akut, mer än ta bort taket på toa. Men sjuttiotals-orange, brunt och rött är väl inte riktigt våra färger, så vi har ju ändå gjort om allt, men behovet fanns egentligen inte mer än att vi tyckte det var så satans fult =)

2009-09-19 @ 07:21:59
URL: http://spessartin.blogg.se/
Anki

Gillade du första filmen så tror jag att du kommer gilla den andra filmen också... Fördelen med att inte ha läst böckerna före är ju att du inte kommer sitta och känna att det "fattas" avsnitt i filmen i alla fall..:)



Har man tillgång till riktig toa och dusch så kan jag hålla med om att det skulle fungera att tälta. Då går det ju ändå att fräscha till sig riktigt emellan!



Norge är nog fantastiskt att vandra i. I alla fall när man har tillgång till toaletterm duschar och bastu som ni skulle ha..ler



Jag brukar tyvärr ha väldigt lätt för att slarva med att stretcha när jag tränar själv så det måste jag helt klart alltid påminna mig själv om att göra. Till saken hör att jag tycker det är väldigt tråkigt vilket ju inte gör saken bättre...:(

2009-09-19 @ 10:56:47
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Sandra

Har redan vart och fixat den en gång, och hon gjorde det så dåligt att lagningen gick sönder efter två månader. Och jag som är livrädd för tandläkare och sprutor, ville inte gå tillbaks. Hon fick ge mig 6 sprutor innan jag slutade känna någonting.. Det gjorde satans ont. 1 månad senare så låg den söndertrasade lagningen och tryckte på tanden, vilket ledde till att en stor bit av tanden åkte iväg när jag åt en smörgås. Och jag betalade 6000 kr för den tanden, och har absolut inte råd att gå och fixa den en gång till. Då får det vara såhär att det gör ont nångång ibland. Det gör fortfarande ont idag, men det går bra med smärtstillande. Imorgon så har det säkert gått över.

Ska jag fixa den här tanden igen, så ska jag bli sövd, vägrar vara vaken en gång till.

2009-09-19 @ 11:59:42
URL: http://sandrutts.blogg.se/
Anki

Var riktigt skönt som sagt. Dusch och scrub på det lät ju inte heller helt fel.. Perfekt start på helgen..:)



Hoppas du med får en superskön helg!

2009-09-19 @ 19:18:15
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Sandra

Men idag är värken helt borta =) Utan tabletter. Så jag lever på hoppet ett tag till, haha. Vet att man inte ska vänta, men hon räknade ut vad det skulle bli, och 6000 kr har jag inte råd med just nu. Speciellt inte när man har fått ett återkrav på 20 000 som ska betalas nu. Det får bli när man har råd. Dumt att det ska vara så dyrt med tandvård. =/

2009-09-20 @ 10:37:42
URL: http://sandrutts.blogg.se/
Anki

Är som sagt riktigt härligt att träna utomhus..:) Löpningen gick inte alls bra. Tanken var att jag skulle springa 7.5 km. Kände dock på en gång att jag nog skulle få nöja mig med 5 km men redan efter 3.5 km fick jag ge upp och gå de sista 1.5 km... Känns inte alls bra inför nästa helg. Risken känns stor att jag inte kommer kunna springa hela loppet då men jag hoppas i alla fall fortfarande..:)



Svamp är som sagt riktigt gott. Nu får det nog dock räcka för var ut och plockade idag också så börjar få flera liter som är förvällda i frysen nu..:)

Irina

Ahh, jobb på helgen. Låter bekant. :-) Hoppas det har gått bra och att du hunnit njuta lite av solskenet.

2009-09-20 @ 23:23:37
URL: http://rosaglasogon.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & Muffins

Bloggen om bakverk & träningsvärk

RSS 2.0